پیشنهاد هایی برای گذراندن اوقات فراغت

معرفی جدید ترین و بهترین کتاب های کمک درسی

پیشنهاد هایی برای گذراندن اوقات فراغت

۸۸ بازديد
احساسات شاد کودک عامل مهمی در ایجاد روانشناسی رشد و سلامتی است. بازی های فکری می توانند روحیه ای شجاعانه در کودکان ایجاد کرده و ابزاری فعال برای رشد ذهنی کودکان باشند. بازی های فکری دوستانه کودکان به رشد سریع و قضاوت کودکان کمک می کند. کودکان باید در بازی های فکری پاسخ و قضاوت کنند. در بازی های ذهنی مناسب ، این نوع پاسخ ها و قضاوت ها کاملاً چشمگیر و زنده هستند. ضمیر ناخودآگاه کودکان توانایی پاسخگویی سریع را دارد که برای رشد ذهن کودکان بسیار مفید است.

بازی های فکری برای تقویت تخیل و تخیل کودکان بسیار مفید است. برخی از بازی های تصویری ذهن می توانند تخیلات کودکان را توسعه دهند که در آن کودکان می توانند نحوه پیروزی یا دلیل باخت را تجسم کنند. بازی های فکری برای پرورش و علاقه کودکان به فعالیت های جسمی و ذهنی است که انگیزه دانش آنها را برمی انگیزد.

والدین عزیز ، لازم به ذکر است که دستیابی به هدف در انجام بازی فکری برای کودکان اولویت نیست. بلکه اولویت آشنایی با طول مسیر بازی و مقابله با چالش های آن است. توجه به طول مسیر بازی باعث ایجاد سیناپس در مغز بین سلولهای عصبی می شود و به این ترتیب فرزند باهوش تری خواهیم داشت. سیناپس های جدید روابط جدیدی را در مغز ایجاد می کنند. در واقع ، بازی فکری محیط ایجاد می کند. بعضی از والدین یک بار برای فرزندشان بازی فکری بازی می کنند و سپس آن را به او می سپارند. این کاملاً اشتباه است زیرا آنها نه تنها هزینه بازی را بیهوده پرداخته اند ، بلکه فرصت خوب کودک را نیز از او گرفته اند. در عین حال ، از نظر روانی به هدف وابسته می شوند.

فرض کنید برای شخصی نقشه می کشید. تا زمان پاسخ معما ، واکنش های شیمیایی (ارادی و غیر ارادی) در مغز فرد اتفاق می افتد که باعث می شود فرد از نظر ذهنی قوی تر ، قدرتمندتر و باهوش تر شود. بازی های مغزی ذهن فرد را درگیر می کند و او را به فکر وا می دارد. به این ترتیب ذهن تقویت می شود و آن را یک تمرین مغزی می دانند. پس از پاسخ به معما ، هورمون دوپامین در مغز آزاد می شود و فرد احساس رضایت بیشتری می کند. نکته اصلی این است که شما نباید فرزندان خود را از رشد فکری ، ذهنی و جسمی محروم کرده و در همه مراحل مراقبت از تربیت آنها را انجام دهید.

وقتی می‌خواهید بازی فکری برای کودک تهیه کنید چه نکاتی باید در نظر بگیرید؟ چه نوع بازیهای فکری وجود دارد و به چند دسته تقسیم می‌شود؟ نسبت به سن هوشی کودک بازی را خریداری کنید و به سن تقویمی او توجه نکنید.

بازی بوم بال 

وقتی والدین فرزندشان را به مهمانی می برند انتظار دارند فرزندشان مثل بزرگسالان ساکت و آرام بنشیند و تحرک نداشته باشد. اگر طبیعت کودک یک حل و فصل را رد کند و به اصطلاح حوصله کودک برطرف شود. در این موارد ، کودکان می توانند در گوشه ای با بازی های تیمی جمع شوند و از آن لذت ببرند.
بوم بال مهیج ترین بازی تخته ای است و کودکان 7 تا 10 ساله می توانند این بازی را انجام دهند. این بازی از نظر تعداد بازیکن محدودیتی ندارد. بوم بال در تولدها و جشن های مختلف هیجان انگیزتر است زیرا سنین بیشتری دور هم جمع می شوند و تعامل ، همکاری و حتی رقابت بیشتر شکل می گیرد.

برای همین ما به والدین عزیز پیشنهاد می‌کنیم که بهترین بازی رومیزی فکری را از سایت زینگو بازی تهیه کنند و اطلاعات کافی راجع به نوع و نحوه بازی را نیز از طریق همین سایت کسب کنند. زینگو بزرگ‌ترین سایت ارائه دهنده بازی‌های خلاقانه و مهیج است. شما می‌توانید  خرید بازی‌های فکری که معرفی کردیم را از طریق این لینک  در سایت زینگو بازی  انجام دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.